前回使用したマイセットの紐づけを各モンスターの★のレベル毎にしてほしい

提案/Suggestion

各モンスターで前回使用したマイセットが自動に割り当てられる機能について
各モンスターの星のレベル毎でも判断されるようにしてほしい

★8以下のモンスターと★9以上で分けれるだけでも改善になると思われますので
ご検討願います。

現状/Current Status

各モンスターのみで判断されており、★のレベルによらず選択される

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ついでに弱点属性のクエストが進行中のときは最後に使った弱点属性のマイセットにしてほしい

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言い出したらキリがないかもですが、ソロとマルチでも分けて欲しいです。
ソロだとカウンターやジャストガードが使える武器で、マルチだと麻痺や遠距離武器を使うことがあります。

紐付けの種類を増やした場合、後でマイセットの位置を変えたりすると、モンスターとマイセットの組み合わせを設定し直すのが大変なので、そちらも合わせて改善して欲しいです。

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お気持ちはわかりますが、やはり際限無くなりそうですね
落とし所としてはやはり今ぐらいな気がします

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現仕様のモンスターマイセットって「属性太刀しか使いません」みたいな人しか活用できない気がしますよね。

ソロ/マルチや格下/格上やその他気分によっても複数の武器を使い分けるプレイヤーからするとなんとも使いづらい笑

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この星はこの星にしてほしいです

提案/Suggestion

モンスターと紐付いたマイセットに星数条件の追加を要望します

現状/Current Status

現在モンスターに紐着いたマイセットの呼び出し機能が追加されましたが
育ってない武器種での戦闘時に手動での切り替えが発生しています

大型モンスターの星数による条件時マイセット○○を使用するなどの機能追加が欲しいです

例:星4以下は新しい武器種ミッション用にヘビィボウガンのマイセット10を指定
例2:星8以上は1番育っているグラグリードのマイセット9を指定

上記のような使用方法で追加を要望します

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I would like to see this too, where the loadout is remembered not just for the monster type but also the monster’s strength.

Right now, I use 1-2 loadouts for all monsters that are 7* and below, and the respective loadout for 8* monsters and above.

However, for example, assume that I have last hunted all the monsters with the respective loadout. Then, I arrive at a location where the monsters are all 7* and below, and I wanted to just use my Gunlance to hunt them all, but I keep having to change my loadout back to Gunlance whenever I tap into a different monster type.

To make things worse, now when I arrive at another location and all the monsters are 8* and above, I have to, again, painstakingly change the loadout for every different monster type from the Gunlance back to the respective loadout.

In general, the new feature has helped me cut down the number of times that I have to change my loadout manually, but so far it has only reduced by maybe 10% of the time? But in total, the number of times I have to change manually (because of the above scenarios) has increased more than before the implementation of the feature. This is counterproductive and counterintuitive to what this feature is meant for.

Please, include the Monster Strength into the remembering of the last used loadout, in addition to the Monster Type, so much so that it can achieve the following (as an example):

  1. 1* Kulu: Loadout 1
  2. 2* Kulu: Loadout 1
  3. 3* Kulu: Loadout 1
  4. 4* Kulu: Loadout 1
  5. 5* Kulu: Loadout 1
  6. 6* Kulu: Loadout 2
  7. 7* Kulu: Loadout 2
  8. 8* Kulu: Loadout 3
  9. 9* Kulu: Loadout 3
  10. 10* Kulu: Loadout 3

The above is just an example of loadout usage against a monster of different strength. If I were to use an entirely different loadout for each strength level of a monster, the feature should be able to support that, instead of going by some arbitrary rule of “Use this loadout for monsters below 8*, and use that loadout for monsters 8* and above”. Saving the last used loadout for every combination of Monster Type and Monster Strength should be the minimum design standard for such “last used” features.

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提案/Suggestion

マイセットの自動切り替えにおいて、各モンスターだけでなくランク毎にも切り替えて欲しい。必ずしも全てのランクをバラバラに記録する必要はなく、
・出現するモンスターランクの上二つとそれより下
・6,8など重要なドロップアイテムが増える境目と出現し得る最高ランク
などでも構いません。

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星ごとの紐付けは欲しいですね。
星6は爆速で倒したいのでガンランス、星9は確実に倒せる太刀とか、そういった選び方がしたいです。

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提案/Suggestion

マイセットの自動切換えをモンスターの種類だけでなく、星の数やマルチプレイかどうかによって切替える装備を詳細に設定出来るようにして欲しい。

現状/Current Status

星の数によって部位破壊で得られる素材が変化するため同じモンスターでも星8以上は切断武器を使いたいとか、マルチプレイのときは効果が大きい爆破属性を使いたい場合があるので任意で詳細な設定ができるようにしてほしいです。

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せっかく新武器登場!ってしても相手の強さで切り替える手間があるから育ち切るまでなかなか使いにくいんですよね。
各モンスターに対して二段階でも良いのでわけてもらえると新しい武器や今まで使ってなくて育て始めた武器種を練習しやすくなります。