FAQ:ジャイロ機能が正常に動作しません/Gyro is not working properly

Q.ジャイロ機能が正常に動作しません。

A.下記の内容をご確認ください。

  • バックグラウンドで他アプリを起動している等、端末の負荷が高い場合、正常に動作しない場合があります。下記の操作をお試しください。
    • 他アプリを終了する
    • 端末を再起動する
  • 端末のカバーに磁気が含まれている、電子レンジ等のそばで操作を行う、モノレールや電気自動車の磁気を利用した乗り物内にいる場合、正常に動作しない場合があります。下記をお試しください。
    • 端末のカバーを外す
    • 室内にいる場合、電子レンジなど磁気の強い機器から離れた場所で操作を行う
    • 屋外にいる場合、磁気の影響がある乗り物外で操作を行う
  • 一部のAndroid端末がより磁気の影響を受けやすいことを確認しています。対策の詳細については端末メーカーにご相談ください。

Q: Gyro is not working properly.

A: Please check the following:

  • If the device is under high load, such as other apps running in the background, the gyro function may not work correctly. Please try the following steps:
    • Close other apps.
    • Restart the device.
  • If there is a magnetic field on the device cover, if you operate it near devices like a microwave, or if you are in a vehicle that utilizes magnetic fields such as monorails or electric cars, the gyro function may not work properly. Please try the following:
    • Remove the device cover.
    • If indoors, operate the device away from strong magnetic devices like microwaves.
    • If outdoors, operate the device away from magnetic influences on vehicles.
  • We have confirmed that some Android devices are more susceptible to magnetic interference. For details on mitigation measures, please consult the device manufacturer.